torsdag den 1. september 2016

Det er en skam

Drenge, det er aldrig en skam at en pige klæder sig i mormortøj, viser 'for meget' mave eller tager højtaljede bukser på. Det er en skam, skulle hun nogensinde tage noget på, kun for at få jer til at kunne lide hende. 
To drenge i toget diskuterede pigerne i deres klasse.

Det er åbenbart mærkeligt at en går uden BH (ikke bare dejligt?) og det er kun i orden at en anden viser mave, fordi hun træner så meget.

Jeg elsker at de piger, de talte om, lyder til at  tænke skråt op og bare klæde sig i det de kan lide og være komfortable med det. Jeg ville ønske at jeg havde det sådan da jeg var 17!

2 kommentarer:

  1. Da jeg var i starten af tyverne, var jeg til en venindes fødselsdag. Hun er 5 år yngre end jeg, hun og hendes jævnaldrene veninder klæder sig ret anderledes end jeg. Vi tog i byen, allesammen klædt lækkert og i stemning. Vi går forbi et par fyre, der råber efter os, at jeg så ud til at være en god anstandsdame. Jeg, ældre end de andre, og i smuk vintagekjole der var højhalset, blomstret og sad som en drøm.
    Hvor ville jeg dog gerne have haft mod til at sige noget til dem, i stedet for at have det skidt og føle mig forkert resten af aftenen.
    I dag har jeg ikke det problem, jeg klæder mig for mig selv og synes min stil er skøn. Men dengang satte det sig altså dybt i mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja! Av av av! Men hvor er jeg glad for at det ikke fylder mere :) Det er også en af grundene til at jeg elsker at blive ældre... Man bliver så meget mere afklaret med, hvordan og hvem man er, uden man behøver at give en fuck for hvad andre synes og siger. (Især dem af hankøn.) :P

      Det er jo altid dejligt at mænd synes man er flot, men det er da så meget federe, at det er fordi man er et nice menneske der hviler i sig selv. :)

      Slet